Saturday, April 2, 2011

h.o.l.i.d.a.y - Take A Walk at BEIJING ( Day 2 )

ting tong~

Day 2 - 22 Mac 2011

NI HAO DUDE!!.. hari ke 2 yang BESH di Beijing.. BESH ke??.. huhuhu.. nak bagitahu nie.. waktu kat Beijing sama sajek dengan waktu di malaysia.. cumer pukul 6 pagi langit Beijing sudah mula terang menderang.. jadik korang jangan la pulak terlajak solat subuh yer.. =)

"It's time for u to wake up now... bla bla < cakap mandarin >" - wakeup call hotel yang memekik di keheningan pagi.. potong STIM tull.. demm!!.. =( 

siap sedia sarapan di hotel terus bergegas naik bas..  pukul 8 pagi bas akan mula bergerak.. jadik tak boleh lambat karang kene tinggal... agenda pagi² untuk hari ke 2 ini ialah menerjah Forbidden City.. 

Anita membebel lagi..

penat giler berjalan² di sini dengan kesejukan suhu pagi yang mencecah 0 - 8 darjah celcius dan jugak penat giler mengejar Anita.. suka jalan laju².. sampai tak tekejar di buat nya.. giler punya amoi.. kang tak kejar dia kang tak pasal² kami sesat.. huhuhu..

abang² tentera bersedia nak kerja..

 Forbidden City dahulu nya merupakan tempat maharaja, mahasuri, kaum kerabat dan gundik² untuk maharaja yang bernafsu kuda tinggal bersama di sini.. Pembesar pulak kene tinggal kat luar jek.. rakyat² pulak jangan harap nak masuk.. kene main jauh² kat luar sana..  Dataran Tian'anmen Square pulak merupakan dataran yang agak besar di depan Forbidden City.. tempat tentera² berFUNFAIR..  

ini lah IP Man Der.. SEYES!!

setelah memenatkan kan badan dan menyakitkan kaki berjalan² di  Forbidden City kami pun segera pergi menjamu selera di Restoran Muslim.. lunch time!!!.. dan menunaikan solat zohor di Masjid.

seyes cool.. masjid nie nampak cantik sangat dengan corak² yang di lukis pada kayu²..

agenda seterusnya adalah menerjah kilang sutera Di Zhen Silk China la pulak.. layan kan jelah yerr.. 

" mai d0k dekat².. akak nak jual kain sutera nie.. mai maii.. " - amoi kilang sutera bergediks..

seyesly shitt.. BOSAN!!.. sebab aku tak minat langsung pasal bab² kain.. walau bagaimana pun sebagai anak yang soleh.. sempat laa jugak aku capai sehelai kain sutera untuk mak aku yang tersayang.. sangat soleh kan aku??.. hehehe =P

setelah mereka² semua memborong sutera.. kami pun menerjah ke tempat seterusnya.. iaitu kilang Herba.. dapat foot massage.. yang penting free.. 
yeahh!! kami SUKA free!!.. =)

" br0.. kaki lu berbau harum la.. menusuk l0bang idung.. i loike" - mamat urut kaki merungut..

kat kilang herba ini nanti aderlah doktor yang akan dok periksa² korang.. tapi target dorang ini pada orang²  tua.. jadik mereka akan berDRAMA dengan memberitahu yang korang kene beli herba itu herba ini untuk mengubati penyakit korang.. aku KONFEM² xlayan Der.. mahal nak mampos... tapi yang BESH nyer kami² yang dok barisan depan menghabiskan separuh botol minyak angin yang berharga ratus² yen.. yess kami SUKA free!!.. padan muker mereka!!.. =)

next agenda.. Dr. Tea.. demmm!!!...
sinchan nampak anu.. anu dia bukan dalam botol.. =P

kilang Pisau Jerman - Dell Mann pulak.. WatDaFish!!!.. aku dah bosan.. awal² aku keluar dari bilik itu..
 
" lu orang langsi.. wa potong kepala lu " - amoi saiko bersama pisau jerman.. 

secara JUJUR nya.. kebosan aku sudah tahap melampau kerana terpaksa menerjah kilang² WAJIB PERGI kerajaan china ini.. semua kerana terikat dengan pakej.. jadi aku RELA dalam KEPAKSAAN.. huhuhu.. =(  

setelah menghabiskan MASA aku mengadap semua kilang² tadi.. kami di bawa berjalan² melihat Stadium National Beijing atau lebih cool dipanggil Stadium Sarang Burung.. Stadium ini lah di bina untuk Sukan Olimpik 2008.. 

" hooreyyy... da abes pergi kilang.. " - kami bergumbira..

kami lapar.. yeahh kami sangat lapar.. jadik makan malam kami di sini..
Restoran Muslim berbentuk Masjid.. COOL~

sesi malam pulak geng² bujang + pak lang merayap² ke Pasar Malam Beijing.. dengan di escort  oleh Nana dan Wahida sebagai jurucakap untuk sistem tawar menawar membeli barang di sini.. dorang nie memang pandai cakap mandrin.. dok Beijing pn study kat sini..


aku + panda sajek² nak try naek Beijing Subway..

kami letih.. mari la pulang balik hotel..

bersambung..


weeee~


nota kaki : bosan kan agenda² yang wajib kene pergi.. nak buat camner.. huhu =( 
[nex entry takder.. MALAS.. hahaha ]


4 comments:

kemang~ said...

beb pakai agent eh? mesti ko kena tiau kan kat kdai sutera, urut, etc.. dieorg dapat komisen dari situ,,

Mr.Cool said...

yezza.. tauxper.. tew yg xbesh tew.. huhu..

kemang~ said...

next time, backpacking ler beb, baru thrill :)

eh sambung la next entry.. gua plan nak gi beijing nanti.. buleh share pgalaman..ke guane? haha

Mr.Cool said...

hehehe.. time tew xreti nak backpacking sngat.. insyallah nex time baru leh jadik backpacker.. hehehe =)

bukan xm0 update.. da lama daa.. luper sudey.. ehehehe =P