Monday, October 17, 2011

h.o.l.i.d.a.y : Medan - Parapat - Berastagi, Indonesia

Horas!!!

waduh²..  udah lama gue ngak update blog.. udah ber-SAWANG blog gue.. gue rindu BANGET sama ibu-ibu, bapak-bapak, tante-tante, om-om, mbak-mbak, mas-mas, cewek-cewek skalian.. haha.. [tertiber nak speaking Indo].. sajek jek wei nak RIAK² ngan lu org sumer yang aku baru jek balik dari LUAR NEGARA k0wt.. hahahhaa [ketawa riak].. cam harem jek kann.. =P

 dengan wat pertama kali nyer aku berbackpacker dan destinasi pilihan adalah Medan Indonesia.. wahhh~ jauh k0wtt!!.. =P

hanya berbekalkan info² dari wiki travel + buku-buku travel + blog-blog + citer-citer member.. aku dan member dengan GAMBLE dan BELAGAK nyer meneruskan aktiviti travelling tanpa mengunakan khidmat berbayar agensi pelancongan kerana mengelak dari pembayaran yang MAHAL.. bijak tak aku??.. hehe


pada mula nyer PLAN pegi Medan nie dari member-member aku.. kami dalam 3 orang.. tapi kan Der..  secara jujur nyer aku tak terpikir pn nak kesana.. kepala hotak aku dok terpikir yang kat sana raser macam TAK BESH SANGAT pun .. tapi di suatu hari, aku dikejutkan oleh satu pangilan telifon dari member-member aku yang diberitahu dorang kat kios FIREFLY nak gak beli tiket pegi medan.. jadik tanpa berfikiran WARAS dan SEPARUH SEDAR time itu aku pn setuju jek.. walapun perasaan aku seperti berkecamuk antara MAHU atau TIDAK.. huhu.. tapi yang paling membuat aku HANGGIN di dalam hati ader sorang member aku tarik diri.. tak jadik nak pegi la pulak.. penyudah aku pergi berdua jek lah dengan member sorang lagik.. huhu..

 trip ke sana hanya 5 hari jekk 10/10/2011 – 14/10/2011.. so sebelum berangkat kene la get ready packing semua barang-barang keperluan.. yela takmo lah nanti mendatangkan masalah pada aku kat saner.. =)


agak kaya kowt aku kat sana.. mula nya aku convert duit RM500 = Rp 1,411,950... pastu aku dok pikir dan risau.. yela takut duit tak cukup kat sana.. kang tak pasal-pasal terjual body.. ooopp!!.. jadik aku cucuk lagik ATM dan pegi convert RM 200 = Rp564,780.. jadik total bawak duit ke sana Rp1,976,730.. wow KAYA!!!.. hahaha



weeee~

*bersambung la yerr

nota kaki : joom holiday!! =)

No comments: